For 5 dage siden postede jeg et indlæg om en grusom oplevelse: Udstilling, raseri og reflektion. Indlægget blev læst af over 2.000 besøgende, og jeg nåede således ud til langt flere end jeg havde turdet håbe på.

Dem jeg allerhelst ville nå ud til var Dansk Kennel Klub.

Hvorfor?
Fordi at Dansk Kennel Klub har ansvaret i den her sag – det er dem der afholder udstillingen, og endnu vigtigere er det dem der står for, at invitere dommere til fremtidige udstillinger. Udover, at jeg nægter at udstille ved den samme dommer nogensinde igen, så ville jeg gøre mit til, at debatten kunne blive taget! Det kan, som menigt medlem af Dansk Kennel Klub, være svært at blive hørt, men eftersom jeg har denne blog med stadigt flere besøgende, føler jeg det også som min pligt at melde ud, især når det ikke går efter bogen.

Imod alt forventning, og til stor overraskelse har jeg faktisk fået en kommentar fra Dansk Kennel Klub:

“DKK tager alle henvendelser seriøst. Man skal være opmærksom på, at DKK er underlagt fælles Nordiske Udstillingsregler – som igen baserer sig på FCI´s regler. Det gælder også klagesystemet. Men – igen – en mail/henvendelse bliver altid taget seriøst. Med venlig hilsen Jens Glavind DKK”

Ovenstående er cirka det samme, som jeg fik at vide for snart 1 uge siden på udstillingskontoret. Forskellen er, at DKK har postet dette på deres facebookside, hvorfor alle har lovning på, at deres henvendelser bliver taget seriøst. Jeg tror hvertfald ikke, at DKK ikke tager min henvendelse seriøst, efter mine høje brøl herinde, men er det nok?

Jeg har hørt fra flere læsere og ny-læsere, at mit eksempel langt fra er enestående, og at klager over dommere ikke hjælper det helt store. Flere skriver, at Dansk Kennel Klub vælger de dommere de er glade for – klage eller ej. Det må tiden vise for denne sags vedkommende.

12698698_10153962586708928_8766873443152882668_o

Undskyld mit fjæs på det her billede, men fra det her tidspunkt havde jeg ikke meget at smile over på denne udstilling…